Vagusflow & Restorativ yoga

Kærlig omsorg for dit nervesystem

Vagusflow

&
Restorativ yoga

Vagusnerven er en den længste nerve i kroppen og spiller en afgørende rolle i reguleringen af forskellige kropsfunktioner. Den strækker sig fra hjernen og ned gennem kroppen, hvor den påvirker og regulerer mange organer og systemer, herunder hjertet, lungerne, mave-tarmkanalen og immunsystemet.
Vagusnerven understøtter også dit parasympatiske nervesystem og er altså med til at få dig og din krop i ro. 
En sund og velfungerende vagusnerv er derfor afgørende for dit mentale og fysiske velvære.

Nyt forløb

Vagusflow & Restorativ yoga


4 torsdage, fra d. 30. maj - 20. juni 2024
kl. 9.00 -10.20

Dette hold er til dig, som trænger til selvomsorg, ro og fordybelse. 

Ved hjælp af specifikke somatiske øvelser stimuleres vagusnerven, så den er i stand til at skabe ro i dit nervesystem.
Langsomme bevægelser og længerevarende hvilestillinger inviterer til restitution af krop og sind. 

På dette hold finder du ro, tryghed og mulighed for at genoplade energien.

Træningen foregår i lokalerne på

Bredgade 48, st. tv., 8870 Langå

Pris 560 kr. 
Holdet oprettes ved mindst 4 deltagere. 


Du finder alt udstyr i lokalerne, men er velkommen til at tage din egen træningsmåtte med. 

Hvile er en måde for din krop og dit sind at holde pause fra hverdagens travlhed.
Det giver dig mulighed for at vende tilbage frisk og klar til det næste
.



Mere om Restorativ yoga


Restorativ yoga er en særlig blid yogaform, der kan hjælpe dig med at afspænde din krop og gør plads til heling. Samtidig giver yogaformen dig mental ro og åbner for et større nærvær til både dig selv og omverdenen.

Vi anvender bløde og støttende yogatilbehør som bolster, tæpper, blokke og øjenpuder, der skal hjælpe din krop til at slappe endnu bedre af i de dybdeafspændende hvil.

De restorative stillinger foregår primært liggende, og du lejres med al den støtte du og din krop har brug for, således at du trygt kan lade dine muskler at slappe af og herved invitere de dybe spændinger til at slippe sit tag.

I yoga øvelserne strækker kroppen sig blidt, mens den er støttet op med yoga pøller, tæpper, blokke osv. Du ligger ofte i yoga øvelserne i 10 - 20 minutter ad gangen.

Når du hviler vågen uden anden bevægelse end dit åndedrag, vil din puls langsomt falde og der åbnes for en forbedret ilttilførsel rundt til dine vitale kropsdele og herved øges din kropslige restitution.
Når vågen hvile opstår, falder også dit åndedrag til ro og dit nervesystem vil få gode vilkår til at balancere stress og angstlignende tilstande.
Hvilende yoga åbner op for en særlig stilhed i kroppen, og alt hvad du går og gemmer indeni af følelser, oplevelser og minder, vil endelig få taletid.


unsplash